Saturday, October 30, 2010

IMAM MAHADI


Sabda Rasulullah SAW:

" Sesungguhnya Imam Mahadi itu akan keluar di akhir zaman,namanya MUHAMMAD bin ABDULLAH atau AHMAD bin ABDULLAH." ( Riwayat Imam Abu Daud dan Tirmidzi).

" Imam Mahadi itu termasuk dalam lingkungan ahli kerabat atau keluarga Rasulullah saw,yakni dari Puteri baginda yang bernama FATIMAH."
( Riwayat Abu Daud dan Hakim )


" Imam Mahadi itu menyerupai Rasulullah SAW dalam hal budi pekertinya,tetapi tidak menyamai dalam bentuk rupa atau bentuk tubuhnya,yakni tidak serupa perihal sifat-sifat badaniyahnya."
( Riwayat Abu Daud )

" Imam Mahadi itu lebar dahinya,mancung hidungnya,seluruh isi bumi olehnya dipenuhi dengan kejujuran dan keadilan,sebagaimana yg sebelum itu penuh dengan kezaliman dan penganiayaan. Iman Mahadi menegakkan Syariaat Islam serta menghidupkannya apa2 yang sudah tercicir dari sunnah Rasulullah saw. Sejak itu Islam berjaya dan luhur ajarannya,yakni di masa kekuasaan Imam Mahadi tersebut sehingga dapatlah ditetapkan pemerintahannya di atas bumi.." ( Riwayat Abu Daud)

" Imam Mahadi dikurniai ketetapan kuasa dan di masa pemerintahannya amat luas lah rezeki umat kerana memang betul-betul berlaku adil dan banyak pula harta yg diberikan.Ia menyebar-nyebarkan harta itu dengan merata sekali tanpa menghitung jumlah sama sekali."
( Riwayat Imam Muslim )

" Dan ia ( Imam Mahadi ) menetap selama tujuh tahun."
( Riwayat Abu Daud ).

Dan setelah itu turunlah Dajjal,kemudian setelah itu turunlah Nabi Isa as...Lalu Nabi Isa dan Imam Mahadi saling tolong-menolong untuk membunuh Dajjal....Lalu Imam Mahadi meninggal dunia dan orang2 Islam pun menyembahyangkan jenazahnya.

Mengikut Riwayat Muslim...... Setelah Dajjal terbunuh,maka hancur lebur kaum Yahudi yg berperang bersama Dajjal tadi..Jumlah mereka itu seramai 70,000 orang.

Allah SWT menarik balik semua urusan yg berkenaan dengan golongan kaum Yahudi sehingga tidak ada seorang Yahudi pun yg dapat bersembunyi di sebalik batu melainkan batu itu ditakdirkan Allah Taala dapat memberitahu siapa yg sedang bersembunyi: " Hai hamba Allah Muslim, di sini ada orang Yahudi....ke mari dan bunuhlah ia."..Dengan demikian maka tertumpaslah fitnah terbesar yg terjadi dipermukaan bumi ini.

0 comments:

.:: AHLAN WASAHLAN::.

ShareThis